De opinie van Allard Kampschöer

Kennisbank •

Lemonade wil met toegankelijke verzekeringen het wantrouwen jegens verzekeraars wegnemen. Actuaris Allard Kampschöer, die op het Europese hoofdkantoor in Amsterdam werkt, voelt zich aangesproken door de vernieuwende, geheel digitale aanpak van het Amerikaanse bedrijf. “De klant moet happy zijn.”

De opinie van Allard Kampschöer

Net als veel andere jonge actuarissen kreeg Allard Kampschöer vaker dan hem lief was telefoontjes van recruiters of hij niet geïnteresseerd was in een functie elders. Hij hield het altijd af. Kampschöer had het prima naar zijn zin bij zijn vorige baas NN.

“Bel over een jaar nog eens”, zei hij dan. “Of als een partij als Lemonade interesse heeft”. Dat laatste zette hem zelf aan het denken. Lemonade geldt sinds de oprichting in 2015 als het voorbeeld van een succesvolle insurtech: een nieuwkomer die de verzekeringsbusiness stevig komt opschudden. “Blijkbaar vond ik het verhaal dat toen op bijna elk congres werd verteld over Lemonade zo gaaf dat het is blijven hangen.” Dus zocht Kampschöer drie jaar geleden zelf contact met Lemonade. Er bleek een vacature te zijn voor iemand met actuariële kennis.

Lees dit artikel verder onder Download.

Download

Over de auteur

André de Vos

Freelance journalist en gespecialiseerd in economie en financiën. ‘Hij schrijft achtergrondverhalen, interviews, reportages, opiniestukken en nieuwsberichten voor diverse media.